Solomon

Solomon es planteja com un videojoc de simulació que té per objectiu conscienciar l’alumnat sobre les problemàtiques econòmiques, ecològiques i socials derivades de l’ús global dels combustibles fòssils en la generació elèctrica i el transport.

L’alumnat forma equips i rep l’encàrrec de gestionar una de les més de 900 illes que constitueixen l’arxipèlag de les Illes Salomó. Es tracta d’un dels països més pobres del món, però, en canvi, acull una immensa riquesa de recursos naturals. En els 3 anys que durarà el seu mandat (3 setmanes de classe), l’equip de govern de cada illa haurà de proposar mesures i plans d’actuació per tal de millorar les condicions de vida dels seus habitants (mesurada en una sèrie d’indicadors). Alguns d’aquests plans poden implicar la cooperació entre diverses illes properes. El professorat aprovarà els plans que siguin viables i rebutjarà els que pensi que no ho són en funció de l’impacte que es proposi en àmbits com l’educació, la sanitat, la seguretat, el medi ambient…

En finalitzar el seu mandat, el “president” de cada illa haurà de presentar les seves mesures a l’aula, en una Conferència de Presidents, on els altres equips aprofitaran per discutir les propostes i debatre sobre la situació concreta de les seves illes, que són un exemple d’una problemàtica global que apel·la a conceptes transversals com els de sostenibilitat o de desenvolupament.

Característiques

  • Matèria: Biologia i Geologia, Tecnologia, Ciències Socials, Cultura i Valors Ètics
  • Nivell: 3r d’ESO
  • Organització: equips de 3-4
  • Temporització: 2 hores setmanals (durant 4 setmanes)

Materials

1 comentari a “Solomon”

  1. Vaig a començar el tema del Desenvolupament Sostenible amb 2n FPB i m’agradaria poder utilitzar aquest recurs. Em sembla molt interessant.
    Podria fer-lo servir amb el meu alumnat? Gràcies.

Els comentaris estan tancats.