Des de l’escola intentem que el procés de familiarització i d’acollida sigui viscut de forma positiva tant per part de les famílies com dels infants. És l’inici d’un llarg període d’escolarització i, per això, volem que sigui una experiència viscuda des del respecte i la confiança.
Vetllem perquè en els moments d’acollida escolar es donin les condicions necessàries per a establir vincles afectius amb l’equip de mestres i amb els companys i companyes.
Per afavorir aquest procés d’acollida respectuosa proposem una trobada entre la família, l’infant i la tutora abans de l’inici de curs. Aquest fet permetrà a l’infant familiaritzar-se amb els espais de l’escola on encetarà aquest període.
Per a l’equip d’Infantil parlar del període d’acollida és parlar de vincles i d’acompanyament entre famílies, infants, mestres i escola.
Ens sentim com UNA GRAN FAMÍLIA! Projectes com l’apadrinament entre petits i grans fan que es creïn vincles d’afecte i estima entre els infants.
L’infant és el PROTAGONISTA del procés educatiu. Amb els ESPAIS D’APRENENTATGE facilitem el desenvolupament de les capacitats que han d’assolir els infants d’aquesta etapa. Amb la tria de l’espai s’estimula l’autonomia i la iniciativa. L’agrupament d’infants de diferents edats (3, 4 i 5 anys) implica l’aprenentatge de la convivència.
Comptem amb el suport del departament de PSICOLOGIA per a una DETECCIÓ i ATENCIÓ PRIMERENCA en els infants. Així com una LOGOPEDA que fa un seguiment de l’alumnat.
Per potenciar uns bons hàbits d’alimentació saludable, els infants esmorzen fruita que porten de casa cada dia.
MIL I UN LLENGUATGES
PER ENTENDRE EL MÓN
Ens mouen les emocions: ens descobrim, ens escoltem, ens ajudem, col·laborem i fem amics.
Des de P3 vetllem pel coneixement i domini de totes les llengües curriculars. El català és la llengua vehicular d’aprenentatge acompanyat del CASTELLÀ i l’ANGLÈS.
La matemàtica ens envolta. Sabem què diuen els nombres, les línies… Afrontem reptes.
El treball per PROJECTES ens permet participar, prendre decisions, fer preguntes, elaborar respostes i experimentar en un entorn real i contextualitzat. Creiem en les capacitats pròpies dels nens, que són diverses i molt enriquidores.
JUGANT desenvolupem la imaginació, la creativitat, resolem conflictes, provem desafiaments, noves situacions,…
La CREATIVITAT és una eina imprescindible per ajudar als nens a viure en una època de transformacions contínues. Provar, buscar altres maneres de resoldre, construir, deconstruir, transformar, imaginar, crear i arriscar-se. En un context, artístic, matemàtic o científic, la creativat els permet ser més flexibles, adaptables, empàtics, tenir bones actituds davant els canvis i saber actuar en l’entorn.
Realitzem activitats que responen a diferents interessos i permeten treballar de manera variada dins l’aula: en petits grups, grup reduït, de forma individual, amb dues mestres a l’aula, etc.