A la Tecnos, la llengua vehicular i d’aprenentatge és el català. L’escola garanteix el domini per igual del català i el castellà, un cop acaba l’etapa obligatòria.
Durant l’etapa d’infantil i primària, els infants comencen a aprendre la primera llengua estrangera: l’anglès. A 5è, s’introdueix el francès com a segona llengua estrangera. Al principi amb activitats orals i lúdiques, i, després, s’hi incorpora la competència escrita. En aquesta àrea, a través de la multidocència, els nostres infants treballen la competència oral de forma intensiva.
A secundària, s’intensifica el coneixement i domini de les llengües anglesa i francesa.
A totes les etapes fem servir de forma natural materials de suport en llengua anglesa, sempre que el professorat ho considera adient.
A Primària es porten a terme intercanvis virtuals mitjançant la plataforma e-twinning amb escoles d’altres països. A secundària i a batxillerat, sempre que siguin possibles, es fan intercanvis presencials amb escoles d’Alemanya, Dinamarca i Holanda, en el cas de l’anglès, i estades a alguna ciutat francòfona en el cas del francès.
També hi ha la possibilitat de fer el Batxillerat DUAL americà i acreditar oficialment el nivell d’anglès amb l’examen OXFORD TEST
CATALÀ
- És la llengua vehicular i d’aprenentatge.
- Programa de consciència fonològica
- Treball de llenguatge oral (entendre i parlar) i inici del llenguatge escrit.
- Estimulació de la lectura.
- Escriptura amb lletra de pal de paraules i alguna frase.
- Avaluació i seguiment logopèdic.
ANGLÈS
- 2 hores a la setmana.
- L’especialista fa anglès les dues hores i en una d’aquestes hi ha també la tutora o una auxiliar, de suport.
- Totes les activitats que es duen a terme en llengua anglesa són orals.
1r i 2n
CATALÀ
- Llengua vehicular i d’aprenentatge
- Programa de consciència fonològica
- Treball oral (entendre i parlar) i treball escrit (llegir i escriure).
- Introducció de la lletra lligada a nivell escrit i treball de grafisme.
- Inici de l’escriptura de textos.
- Treball intens de la comprensió lectora directa.
- Treball intensiu de l’ortografia natural i de les normes més bàsiques d’ortografia arbitrària.
- Reforç de lectura, de consciència fonològica i d’escriptura amb el programa digital «Glifing»
- Hi ha 2 hores d’expressió escrita en grups partits a la setmana.
CASTELLÀ
- 3 hores a la setmana.
- Continua tenint molta importància el treball oral, especialment l’expressió.
- S'introdueix el treball escrit, lectura i escriptura.
- Es treballen els sons i les grafies diferents del català.
- Ortografia natural.
- Hi ha un treball en paral·lel de textos en català i castellà.
- Es dedica una hora setmanal a la biblioteca d'aula en català i castellà.
ANGLÈS
- 3 hores a la setmana.
- Continua sent un treball bàsicament oral, encara que amb el suport de material escrit.
- S’inicia la lectura de paraules i frases en anglès.
- Una de les tres hores es treballa en grup partit.
- Un professor de SALT idiomes fa d'auxiliar en anglès a les hores de plàstica.
- A l’àrea de ciències es fa ús d’un material audiovisual en llengua anglesa.
3r, 4t, 5è i 6è
CATALÀ
- Llengua vehicular i d’aprenentatge
- La competència escrita passa a ser predominant encara que sense deixar de banda el treball oral.
- La complexitat dels textos augmenta i també el nivell del vocabulari.
- Es porta a terme un treball d’ortografia a partir de la metodologia PNL .
- Es dedica una hora setmanal a la biblioteca d’aula per assolir uns bons hàbits lectors i incentivar el gust per la lectura.
- Hi ha 2 hores d’expressió escrita en grups partits a la setmana.
CASTELLÀ
- 3 hores a la setmana, una d’elles de treball d’estructures comuns a les dues llengües oficials.
- S’intensifica el treball de comprensió i expressió, tant oral com escrita.
- Treball intens de l’ortografia i d’alguns aspectes bàsics de gramàtica.
- Cal afegir també l’hora dedicada a la biblioteca que es fa de forma indiferent amb lectures en català, castellà o anglès.
ANGLÈS
- 3 hores a la setmana.
- A cicle superior comencen a produir textos escrits, seguint també models donats.
- Es treballa l’ortografia des de la memòria visual.
- Dues de les tres hores es fan en grup partit.
- Es continua ampliant el vocabulari i també la gramàtica.
- Un professor de SALT idiomes fa d’auxiliar de conversa a Plàstica.A l’àrea de ciències es fa ús d’un material audiovisual en llengua anglesa.
FRANCÈS
- 1 hora setmanal a partir de 5è.
- S’inicia l’alumnat en la pronunciació dels principals sons de l’alfabet a través de la cançó i la práctica oral a l’aula.
- S’introdueix el vocabulari bàsic necessari per saber expressar-se en situacions comunicatives senzilles.
CATALÀ
- Llengua vehicular i d’aprenentatge
- 3 hores a la setmana
- S’aprofundeix en el treball de l’escriptura, en especial en la coherència , la cohesió textual i la precisió i ampliació del vocabulari.
- S’introdueix l’estudi de la llengua com a subjecte d’aprenentatge i no només com un instrument.
- Al llarg de l’etapa s’acaba de treballar tota l’ortografia arbitrària i s’exigeix la seva aplicació a tot tipus de situacions escrites.
- S’intensifica especialment tot el treball gramatical.
- La comprensió lectora augmenta de dificultat de forma gradual al llarg de l’etapa amb l’anàlisi de textos i de llibres.
- Cada dia es dedica mitja hora a la lectura lliure. En el primer cicle de l’etapa, una de les sessions de lectura de la setmana es dedica a la lectura guiada.
CASTELLÀ
- 3 hores a la setmana
- En aquesta etapa s’ha assolit un nivell de domini de la llengua castellana, suficient per poder donar pràcticament els mateixos continguts que amb la llengua catalana.
- El nivell d’exigència és similar i el tipus de treball també.
ANGLÈS
- 3 hores a la setmana
- S’incrementa el treball escrit tant a nivell de lectura com d’escriptura i s’intensifica el treball de la gramàtica i l’estudi.
- Els grups classe d’anglès estan organitzats per nivells.
- Els alumnes participen quinzenalment dels desdoblaments de conversa en grups reduïts.
SEGONA LLENGUA ESTRANGERA
- A primer d’ESO es continua, de forma optativa, el francès com a segona llengua estrangera amb 1,5 hores per setmana, que es mantenen a tercer i s’incrementen fins a 2,25 hores a quart d’ESO.
CATALÀ
- 2 hores a la setmana amb l’objectiu del domini complet de la llengua des del punt de vista instrumental.
- Aprofundiment en l’aprenentatge de la llengua com a objecte d’estudi, així com de la sintaxi, la gramàtica i l’anàlisi de textos i obres de tot tipus.
CASTELLÀ
- 2 hores a la setmana amb l’objectiu del domini complet de la llengua des del punt de vista instrumental.
- Aprofundiment en l’aprenentatge de la llengua com a objecte d’estudi, així com de la sintaxi, la gramàtica i l’anàlisi de textos i obres de tot tipus.
ANGLÈS
- 3 hores per grup classe.
- Treballen les 4 “skills”: llegir, escriure, escoltar i parlar.
- A primer es demana la lectura de 3 llibres en anglès i a segon de dos.
- La matèria d’Science workshop es fa en anglès.
SEGONA LLENGUA ESTRANGERA
- Es cursen 3 hores setmanals a 1r de Batxillerat.
- Es treballen les 4 competències de la llengua: l'expressió oral i l'escrita i la comprensió oral i l'escrita.
- S'amplien els continguts treballats prèviament a l'etapa de secundària i se n'introdueixen de nous perquè els alumnes puguin avançar de nivell.
- S'insisteix molt més en la pronunciació i l'expressió oral.