CULTURA

ELS MICROPAGAMENTS ALS VIDEOJOCS

La gran majoria de jocs tenen micropagaments, aquests ajuden a l’empresa a guanyar diners. Normalment el que fan les empreses es posar micropagaments en jocs gratuïts, però els jocs que costen diners també en tenen. Els micropagaments inciten al usuari a gastar-se diners en ventatjes dins del joc o simplement cosmetics pel simple fet d’aconseguir més coses i ser millors en el joc.

Un dels problemes dels jocs és l’anomenat : “Pay to win”. Aquest terme traduït del anglès vol dir : “Paga per guanyar”. Això es diu quan hi ha una desestabilitat entre personatges, armes o qualsevol cosa que afecti a la jugabilitat. Un joc “pay to win” és quan hi ha personatges que tenen diferències ja sigui d’utilitat, poder etc… Un clar exemple de “pay to win” és el “Genshin Impact”.  En aquest joc hi ha molts personatges, alguns millor que altres, el més forts són els més difícils d’aconseguir.  Per tenir possibilitats d’obtenir els personatges forts has d’aconseguir unes monedes especials, aquestes monedes es poden aconseguir pagant diners o jugant molt. Com a ningú li agrada jugar massa temps en un joc fent sempre el mateix, el joc incita al jugador a gastar diners per estalviar temps i aconseguir millors personatges.

Deixant apart aquest tipus de joc ara tenim els jocs que inclueixen cosmètics. Hi ha jocs com : “League of Legends”, “Counter-Strike”, “Fortnite”… Aquest jocs són gratuïts i les poques compres que pots fer són cosmètics. Sembla que no però això pot generar bastant més que un joc on el que compres et serveix per guanyar. 

Counter-Strike, un joc famós que ha guanyat milions de diners venent pintures per les armes. El joc ja posava un preu per una arma pintada i algú la comprava, després d’això es va crear un mercat d’armes fet per jugadors. Tu compraves algo que era exclusiu o difícil d’aconseguir i ho venies (evidentment augmentant el preu). L’arma que s’ha vengut més cara en “Counter.Strike” ha sigut una “AWP Dragon Lore”, es va vendre per la impactant quantitat de 61.052.63 dóalrs, uns 51.000 euros. 

El “League of Legends” , un altre videojoc, també funciona amb “skins” per personatges. Les “skins” són “trajes pels personatges”. Li dones una diferent aparença a un personatge. Així també funciona el “Fortnite”. Aquests jocs sembla que guanyen menys perquè només  donen cosmètics però són els que normalment guanyen més diners.    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *