ARTICLES D'OPINIÓ, CULTURA, ESO, INTERÈS, Portada

TERRASSA CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES: NOMÉS A LES NOIES?

L’altre dia la cap d’estudi de la Tecnos, la Tere Puig, va entrar a les classes de l’ESO i va repartir fulletó, però aquest no estava destinat a tots els alumnes, sinó només a les noies.

És un paper de cartolina senzill, amb un títol que diu: Terrassa contra les violències masclistes. El paper conté una sèrie de números d’emergència i assistència les 24 hores, telèfons de la Mútua de Terrassa i altres hospitals (serveis sanitaris i d’emergència), com contactar amb serveis socials, amb la policia, amb els mossos d’esquadra…

Una sèrie d’informació que pot ser molt útil per a una noia en situació d’emergència.

Aquest simple full ens pot dir diverses coses sobre la situació masclista a la nostra ciutat, Aparentment res passa, no hi ha masclisme i tot està correcte, però no és així. El fet que reparteixin números d’emergència de policies, hospitals i assistents socials, demostra perfectament que hi ha un problema de masclisme a Terrassa, i s’ha de parar.

Una alumna de 3r d’ESO opina que s’hauria de conscienciar molt més als nois, ja que primer; tots hem de ser feministes i segon; que han de saber el que els hi passa a les noies i així disminuirem la probabilitat, mitjançant xerrades i testimonis reals, que ells provoquin aquests casos de masclisme i abús sexual.

Conclusió: és suficient aquesta ajuda? I si ho és, per què no han rebut algun tipus d’informació els nois o tota la classe?

Ariadna Ruiz