ESO

REDESCOBRINT MÈTODES D’ENSENYANÇA A CATALÀ

Queda demostrat que els professors de l’escola són uns innovadors nats. Aquesta vegada, qui s’han lluït, realitzant una activitat d’allò més entretinguda pels alumnes, ha estat el Ferran Mota.

Fa poc, els alumnes de 3r d’ESO van estar estudiant algunes obres clàssiques i, per tancar el tema, van haver d’escollir entre tres possibles treballs a presentar. El primer, un treball individual, consistia a escriure un relat inspirat en un dels episodis de les obres clàssiques estudiats d’aproximadament dues pàgines. Els altres dos s’havien de realitzar en grups de tres o quatre persones. Un d’ells consistia a escollir un dels episodis de les obres clàssiques per escriure un diàleg i representar-lo a classe. Qui volgués fer l’altre havia de dissenyar un joc de rol, basat en els arguments, personatges, etc. dels episodis de la mitologia i de les obres clàssiques.

Aquells que escollissin realitzar un joc de rol havien de seguir uns passos:

  1. AMBIENTAR L’ESCENARI
  • Escriu una narració (la història de fons del joc).
  • Determina el conflicte principal en el joc de rol (l’objectiu del joc).
  • Dibuixa el mapa del món on s’establirà el joc (DIN A 3) (poden ser diversos mapes).
  • Decideix quina recompensa s’obté per guanyar un conflicte o trobar uns recursos: escriu unes regles sobre com es pot guanyar, perdre o intercanviar les recompenses.

2. CREAR ELS PERSONATGES

  • Estableix les característiques principals de cada jugador: cal indicar com han d’actuar en el joc, què han de fer (poden ser tots iguals o diferents).
  • Escull què farà servir cada personatge en la seva missió (armes, etc.).
  • Omple un full de personatge amb les seves característiques per a cada jugador: deixa un espai en el full perquè el jugador actualitzi les seves característiques a mesura que avança el joc. Fes un dibuix de cada personatge en el full. Pots escriure els antecedents de cada personatge (edat, educació, interessos, etc.)

3. DECIDIR LES REGLES DE JOC

  • Determina com es mouen els personatges al voltant del joc. Es pot fer amb un llançament de daus. (Posa-ho en el full del personatge).
  • Escriu una llista dels avantatges i inconvenients amb els quals poden trobar els personatges (armes enverinades, conjurs, etc. Determina quant temps durarà cada efecte.
  • Determina una llista de situacions que han de modificar els avantatges i inconvenients que pateixen els personatges.
  • Determina la mecànica de creixement dels personatges (a mesura que van assolint els seus objectius). Es poden usar els daus.
  • Decideix com es guanya el joc, segons l’objectiu definit: aconseguir uns punts, arribar a algun lloc al mapa, etc.)

Aquí deixo uns quants exemples de cada opció:

NARRACIONS

Fet per Ariadna Ruíz: https://docs.google.com/document/d/1kcBjU63cqlWxDOHfA8zWxjozb6ZKSp0oBWBNNUDgemM/edit?usp=sharing

JOCS DE ROL

Fet per Jana Prats, Max Dalmau i Noa Jiménez: https://docs.google.com/document/d/1sOfkp46ST7Z9Qwx0tCwcz7tc363mPTfZbL9BLL75Nqg/edit?usp=sharing

Fet per Berta Mateu, Eloi Honorato i Beth Ballbè:

https://docs.google.com/document/d/1SIYJfiv3IxZ1qNR5ly397NXRgRtSWjK7KLIypNjmoaU/edit?usp=sharing

DIÀLEGS

Fet per Adrià Carrillo, Mar Matarín, Armand Roca i Pep Homorato:

https://docs.google.com/document/d/1YwgCdFXjWWe3yepcD47cK6GFeGiRYgIGlggXweIeExs/edit?usp=sharing

Fet per Àlex Calzada, Nil Solà i Hugo Sánchez:

https://docs.google.com/document/d/1kXxgDQ_okvvGZCpP4D_kAvzYIDOf0yts5W5X-qZd8rI/edit?usp=sharing

Noa Jiménez

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *